Shockwave

Shockwave - paineaaltolaitteella hoidetaan kehon kipualuetta paineen avulla. Paineaaltohoidon vaikutuksesta kipualueen aineenvaihdunta hoidettavassa kohdassa vilkastuu, kipu lievittyy ja krooninen tulehdus vähenee. Hoito vaikuttaa myös kroonisessa tulehduksessa syntyneeseen arpikudokseen. Paranemisprosessi alkaa jo hoidon aikana ja jatkuu hoidon jälkeen. Shockwave – hoidon teho on todettu useissa lääketieteellisissä tutkimuksissa. Hoitoa on käytetty huippu-urheilussa menestyksekkäästi jo 1990 -luvun alusta asti. Shockwave -hoito voidaan käyttää osana manuaalista hoitoa. Shockwave (Radial Shockwave Therapy) auttaa erityisesti nivel-, jänne- ja lihasongelmien hoidossa. Se on hyvä vaihtoehto kortisoni-injektioille tai kirurgisille toimenpiteille ja sen sivuvaikutukset ovat vähäiset.

Shockwave -hoito sopii muun muuassa:

• Alaselkäkivut
  • Akillesjännevaivat
  • Juoksijan polvi ja hyppääjän polvi
  • Kantakalvon tulehdus
  • Limapussitulehdus lonkassa tai nilkassa
  • Niska-hartia -seudun vaivat
  • pehmytkudoskäsittelyt
  • Penikkatauti
  • Tenniskyynärpää ja golfkyynärpää
  • Triggerkäsittelyt

Shockwave- hoito kestää noin 10-15 minuuttia kerrallaan. Hoidossa kudoksiin kohdistetaan mekaanisesti tuotettu, korkeatehoinen paineaalto, jonka voimakkuutta säädetään vaivasta riippuen. Hoidon aikana voi tuntua hieman kipua tai arkuutta, mutta pääasiassa hoito on kuitenkin hyvin siedettyä. Hoitokertoja yleensä 3-6 ja ne annetaan 5-10 päivän välein. Paineaaltohoito yhdistettynä venytyksiin tuo asiakkaalle optimaalisen tulokset. Hoitokerroilla tutkitaan myös vaivan alkuperää ja kiinnitetään huomiota vaivan toistumisen ennalta ehkäisyyn.

Yhteystiedot

Kidekuja 2, 88610 Vuokatti